Lchf vecka 1.

Nu ska ni få se matschemat jag följde första veckan.
Eftersom att jag fick en del omläggningsbesvär så som huvudvärk,yrsel och trötthet så åt jag en del nötter och 85% mörkchoklad för att lindra besvären lite. Att dricka litervis med vatten hjälper också lite.

Måndag 28/2
Frukost: ½paket bacon och 3 ägg (stekta)
Lunch: 1 kycklingfile, broccoli och tzatsiki på creme fraiche
Middag: Fläskkotlett, gurka,sallad och tzatsiki
Snacks: Lite macadaimiannötter

Tisdag 1/3
Frukost: ½ paket bacon och 3 ägg (äggröra)
Lunch: Omelett på 3 ägg, 3 msk grädde, kalkonpålägg och extra smält smör
Middag: Kycklingfile, grönsparris och vitlökssås på creme fraiche
Snacks: 2 rutor 85% mörkchoklad

Onsdag 2/3
Frukost: ½paket bacon och 3 kokta ägg med majonäs till
Lunch: Tacoköttfärs,lök,sallad,gurka och gucamole till
Middag: Laxfile,broccoli och citronpepparkryddad creme fraiche till
Snacks: Cashewnötter saltade

Torsdag 3/3
Frukost: 3 stekta ägg med smält ost på och extra smält smör till
Lunch: 3 ägg och 1paket knapper stekt bacon till det.
Middag: Fläskfile, blomkålsmos och vitlöksbeasås till.
Snacks: inget alls, drack 5 liter vatten under dagen och trodde jag skulle dö.

Fredag 4/3
Frukost: Lchf pannkakor, med lite hallon till.
Lunch: Omelett på 3 ägg, 3msk grädde ½paket bacon
Middag: Grillade lchf hamburgare, egen gjorde hamburgerdressing och salladsblad som bröd, lök,gurka och 2 skivor tomat.
Snacks: Härliga sambo med vänner som sitter och kränger godis medans jag har huvudvärken från HELL och känner mig som en missbrukare som försöker komma på alla ursäkter för att få äta godis.
Vatten och nötter blev mitt godis denna kväll.

Lördag 5/3
Frukost: 2dl Meze yoghurt, linfrö,kokosflingor,pumpafrön,1 hackade mandlar och ½dl Hallon.
Lunch: ½ paket bacon, 3 stekta ägg och vitlökssmör till.
Middag:Grillad kyckling, sparris stekta i mycket smör och vitlökssås på creme fraiche till.
Snacks: samma som fredagen förutom att jag gjorde en chokladmousse på grädde,ägg,hallon och 85% choklad som jag tvinga alla att äta av men man orka bara 3-4 skedar sen dog man av mättnad (effekten är outstanding, men de var gott)

Söndag 6/3
Frukost: 2dl Meze yoghurt, linfrö,kokosflingor,pumpafrön,1 hackade mandlar och ½dl Hallon.
Lunch: Ingen, lchf mättnaden börjar slå in (dina portioner börjar nu krympa)
Middag: Kycklingnuggets (hemma gjorda på lchfvis),hamburgerdressingen från fredagen.
Snacks: Vatten och några saltade mandlar.

Första veckan var avklarad och i sanningensnamn så ser inte all mat så god ut, men de smakar gott. Att jag sen mådde skit första veckan gör mig idag inget då de var allt jävla socker som rensades ur systemet.
Vecka 1-3 var jobbiga för mig och ja jag kände mig döende ett par gånger, men det var aldrig så illa med suget efter socker att jag kände att det var värt att fuska.
Efter ett tag märker man också att man blir mättare mycket fortare och portionerna krymper avsevärt i storlek.
Vatten dricker jag i mängder, vilket gör att man springer på toa några gånger i början.

Någon som blir sugen på att prova?

Nu ska jag fuska med träningen igen, medans sambon är på gymet smider jag planer på en lång runda åt oss..=)
Att sitta stil är inte min melodi helt enkelt.

Kram

Kommentarer
Postat av: Kelly

Åh, men tack Jessica! :-)



Kramar!



Yes, snart blir det balkonglådor med tema: vitt och grönt :-)

2011-05-18 @ 12:11:41
URL: http://kellybiddle.se
Postat av: Svorskan

Jag hade också huvudvärk och yrsel första veckan och sen när jag styrketränade kände jag mig rätt svag de första veckorna. Men SEN mådde och mår jag bättre än någonsin.

Sv: Jag har ett par sjukdomar som gör att jag går till endikrinolog på medicinska avdelningen på Helsingborg lasarett. Det är samma läkare som jobbar med diabetiker (bland annat). När jag berättade att jag äter efter LCHF trodde jag att de skulle såga mig, men icke. Läkaren själv hade ätit efter det en längre tid och berättade att samtliga på avdelningen där är positivt inställda. Så även min läkare på VC. Det sprider sig verkar det som. Sen KAN det ju vara att de kommer på att LCHF inte är bra av någon orsak, men jag äter heller så här och mår bra än att äta annat (som man heller inte vet hur är i långa loppet - till ex tallriksmodellen) som man inte heller vet effekten av i det långa loppet.

2011-05-18 @ 17:50:16
URL: http://svorskan.se
Postat av: Sockret

Hehe! Nej nej, inga kakor här inte :) tyckte tygbakelserna var så söta att jag var tvungen att pryda kakfatet med de!

Jodå jag mobilbloggar varje dag! Hehe! Man får koppla ihop mobilen med bloggen och sen skickar man mms till nummer 0730121163 :) perfekta sättet att blogga på! Kramis

2011-05-18 @ 20:49:29
URL: http://sockret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0