Amerikanska pannkakor- lchf.

Håll tummarna för att detta inlägg blir färdigt nu annars vet jag en dator som åker ut genom fönstret.
Min dator håller på att lägga av helt nu, den stänger av sig med jämna mellanrum och allt man skriver försvinner ju då så nervsammanbrotten är många just nu.

Men här har ni receptet på pannkakorna och självklart glömde jag att fota, ingen riktig bloggare med andra ord.

Till 2 personer:

4 ägg
½ dl grädde
1½ tsk bakpulver
½ dl kokosnötmjöl
½ tsk vaniljpulver
50 g smör
1 krm salt.

Smör till stekning.

Vispa äggen fluffiga.
Smält smöret och vispa ner smöret, grädde och vaniljpulvret i äggfluffet.
Blanda samman salt, kokosmjöl och bakpulver blanda väl.
Ha ner i smeten och vispa samman allt till en jämn smet.
Stek i ett litet järn med smör.
Vänd när du ser bubblor på ovansidan.

Riktigt goda, servera med bär och lite sukrin om du vill ha en sötare smak.
Jag tog endast bär till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0