Hej chokladmuffins!

Bakmorgon deluxe.
2 bröd och 2 chokladiga kakor, ni ska nu få ta del av ett chokladmuffinsrecept som jag har gjort om 100 gånger för att få dom så som jag vill ha dom.
Jag är inte mycket för att leka med maträtter annars men bakning säger jag ja till. Man är inte bagare för ingenting.

Chokladmuffins LCHF:

För 12 st muffins behövs:

2 dl  Pofiber (glutenfria hyllan)
5 ägg
75g smör
1 dl vispgrädde (40%)
100 g 70% mörk choklad
3/4 dl  kakao 
1 tsk bakpulver
3 tsk vaniljpulver
3/4 dl sukrin

Sätt ugnen på 150 grader.

Börja med att vispa ägg och sukrin fluffig, vispa med elvips ca 5 min. Visla och dansa lite under tiden gör susen för tristessen.

Bryt chokladen i mindre bitar och smält ner i en kastrull tillsammans med smöret, pass på så de inte brännsvid.

Blanda samman de torra ingredienserna väl men ej hårt.

Häll upp i muffinsformar jag hade mina muffinsformar i en muffinsplåt.

Grädda 15 min i mitten av ugnen och känn efter med sticka så de är lagom gräddade.

Njut som dom är eller med grädde till.

Nej jag kunde inte hålla mig längre haha.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0