Morotsoppa med chili.

Okej här får ni ta del av världens godaste soppa, hade jag käkat vanlig kost hade denna ingått i min meny varje vecka. Ja så god är den.
Låt er inte skrämmas av de udda innehållet.

Morotsoppa med chili:
• 500 g morötter
• 3 potatisar
• 1 gullök
• 1-2 vitlöksklyftor
• 8 dl vatten
• 2 msk koncentrerad grönsaksfond
• 1 tsk timjan
• 2 dl cremé frachié med smak av paprika & chili
• salt, vitpeppar
Skala morötter, potatis, lök och vitlöken skär i grova bitar och lägg i en kastrull.
Häll i vatten och grönsaksfonden, krydda med timjan.
Koka under lock tills grönsakerna är mjuka.
Rör ner cremé fraichén, ta av från plattan och mixa tills den är slät.
Smaka av med salt och vitpeppar.
Servera med ett gott bröd eller knäckebröd till.

Nu kryper jag i säng. Helt slut efter dagen trots att jag varit "ledig". Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0