Fakir.

Ni har kanske läst eller hört om Fakir inom lchfkost?
Första gången jag hörde om det tänkte jag vad sjutton är det? Ville inte verka dum och fråga om det så jag var snabbt inne och googla.
Jag har ännu inte behövt ta till det knepet i min kost.

Fakir innebär att man nollar alla kolhydraterna inom sin kost. Det är också så de som anser sig äta helt strikt lchfkost äter.
Men detta tar många till om man t.ex hamnar på en platå och vikten avstannar.
Du äter alltså endast protein och fett i form av smör/olja/kokosfett.
80% fett och 20% protein allt för att kicka igång kroppens fettförbränning och börja tappa vikt igen.
Om man bara gör det för att få fart på viktnedgången igen så kör man oftast på detta i 2 veckor och sen tar man in lite kolhydrater i kosten igen.


Som jag sa så har jag ännu inte provat detta då jag inte hamnat på någon platå än och det går fortfarande enkelt att gå ner i vikt.
Sen är jag även kluven i frågan om att börja mixtra för att platån ska lossna, jag tycker nog att man helst ska "äta sig ur platån" med samma kost som tidigare ev. dra ner lite på kolhydraterna om det går.
För en platå hamnar alla på förr eller senare och kroppen har vant sig vid kosten och behöver lära sig att ställa om sig igen.

Jag kommer skriva mer om just platåer och när de stannar av med viktnedgång också i ett annat inlägg.

Har ni fler frågor eller funderingar kring just fakir så svarar jag mer än gärna.

Sen kan jag även tillägga att det kommer upp helkroppsbilder på dagsformen idag, kanske kan jag  hitta bilder på hur jag såg ut innan jag börja också, håll tummarna.

Hej sålänge.


Kommentarer
Postat av: Niilla

Det är 80E%fett och 20E%protein hehe hade man fått äta 80%protein hade man varit lycklig haha då hade fakiren varit lättare tycker jag :P

och nej man blir verkligen trött på fakir körde i 5 dagar orkade inte mer hehe

2011-05-28 @ 11:49:16
URL: http://niillis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0