Tacos tonight=)

Jag är ett stort fan av tacos, ja jag rentav älskar tacos.
Så ikväll blir det tacos till middag. Vissa lchf:are tycker att de känns okej att köra på de färdiga kryddblandningarna so fine gör ni det, jag blandar min egen.
Inte för att det är mängder med kolhydrater i de färdig utan för att jag vill skippa alla onödiga tillsatser som finns i dessa, så fick vi det klargjort.


Här har ni receptet som räcker till ungefär 400-500gr köttfärs:

2 tsk paprikapulver
1 tsk vitlökspulver
1 tsk lökpulver
3 tsk spiskummin
2 krm cayennepeppar
2 tsk chilipulver

Blanda kryddorna i en liten skål först så ni får en jämn fördelning.
Jag själv har gjort en stor satsa av blandningen och förvarar de i en väl försluten burk.
Ja jag gör tacobiffar,gratäng,tacoköttfärssås,omelett,pannkakor(som jag gör creps på.),pizzafyllning ja jag använder blandningen till mycket.

Ha i lite vatten när ni steker upp köttet med kryddan, ett litet tips bara.

Ibland gör jag egna wraps att ha till tacosen men oftast kör jag bara med en massa grönsaker,ost och gucamole till.
Ett tips att göra till annars om man gillar att äta sin tacos med nachos är ostchips.
Lägg små högar med rivenost på en plåt och in i ugnen tills de flytit ut till små chips, blir godast om man blandar olika ostar.

Ikväll blir det dock en tacosallad för mig.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0