Knäckebrödsrecept ej lchf!

Just det jag ska dela med mig av ett smaskigt recept till er som inte kör Lchf.
Smakade en liten bit på jobbet idag efter baket. Tur jag har lite minne så jag minns receptet utantill.
 
1 dl Solrosfrön
1 dl Sesamfrön skalade
½ dl Linfrön hela
2 dl Maizena Majsstärkelse
½ dl Olja gärna oliv
½-1 tsk Salt
2½ dl Vatten
Havssalt/flingor till dekorering.
 
Sätt ugnen på 150 grader.
Blanda samman allt utom vattnet, koka vattnet och häll på, rör om ordentligt.
Bre ut smeten på en plåt med bakplåtspapper, sätt in i nedre delen av ugnen.
Efter ca 30 min tar du ut plåten och gör skåror för så stora bitar som du vill ha.
In med det i minst 30 min till, ta ut det när de är hårt.
Strö på Havssaltet direkt.

Gott!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0