Frukost i bästa lchf-anda.

Det finns flera alternativ att välja och vraka bland när man äter lchf men den jag tycker är absolut bäst är ändå bacon och ägg.
Det kan varieras på flera vis ju.
Ja kanske inte baconet men ägget.
Äggröra
Kokt ägg
Omelett
Stekt ägg
Rått om man vill (inget för mig dock)

Min favorit är nog att steka ½ paket bacon när dom är färdigstekta lägger jag dom åt sidan och steker 2 ägg i baconfettet+ en liten klick smör, slänger på 2-3 ostskivor på äggen och låter de stå och steka tills osten har smält.
Slänger då på baconskivorna på osten och sen är de bara att hugga in.

Behöver jag säga att jag håller mig hur mätt som helst efter detta?

Fler frukost förslag kommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0