Laxburgare med räkröra.

Ytterst goda laxburgare till 4 portionen behöver du:

600g lax, skinnfri
½ gul lök
1 ägg
1 tsk salt
1 krm svartpeppar
smör att steka i.

Skär laxen i mindre bitar så det blir lätt att mixa i mixern eller med stavmixer.
Finhacka löken. Blanda sedan ihop laxfärsen,ägg, salt,peppar och löken.
Forma 4 st bugare stek på medelvärme i ca 3 min på varje sida.
Busenkelt.

Om ni då gillar räkor så kan ni ha en räkröra tilll också. Jag gillar inte räkor men jag bjöd min gäster på denna räkaröra till dess burgare för ett tag sedan och dom älskade den.

4 portioner och du behöver:
400g räkor
1 dl creme fraiche
½ dl äkta majonäs
½ dl hackad dill
2 krm salt

Blanda ihop allt förutom räkorna först sedan slänger du i räkorna.
Lägg en klick av detta på varje burgare.


Gillar man nu inte räkor så funkar lallersteds aioli/lime sås utmärkt till;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0