Broccoli och bacon gratäng med tre ost sorter.

Här är ett recept på en gratäng som jag provade för ett tag sedan, jag behöver hitta nya favoritrecept. Jag är ju som bekant ganska enformig i maten och snöar gärna in mig på vissa rätter i perioder.
Gratänger är ju dessutom väldigt gott och lchf vänligt.
Denna är lätt att göra,går fort och är kanongod. Men jag gillar inte halvrå bacon så jag stekte min innan=)
4-6 portioner.
Ingredienser:
Frusen broccoli nog för att täcka en ugnsorm
1 pkt bacon
1 tärning grönsaksbuljong
1/2 paket mögelost
1-2 dl riven parmesan
150 g rivost
Peppar efter smak
2-3 dl vispgrädde
Ev ägg ifall du vill stanna gratängen

Gör så här
Sätt ugnen på 175 grader
Smula buljongtärningen i en stor ugnsform
Fyll upp ett lager frusen broccoli el. 2 färska knyten.
Klipp över ett paket bacon (stek den ev. innan.)
Smula över mögelosten
Strö över rivost och parmesanosten
Peppra och häll över grädden
In i ugnen 15-20 min. Ta ut när ytan är gyllenbrun



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0