Lchf frukostbullar.

Jag är i himlen fan vad goda mina bullar blev.
Ibland blir det bara så himla bra när man vågar prova på saker.
Vill nästan springa runt till grannarna och be dom smaka på dom, ohh.
Till saken hör att jag älskar ostbullar egentligen och dessa är ett jävligt bra substitut för mina ostbullar.

Självklart ska ni få ta del av receptet:

2 ägg
2 dl pofiber
2 msk fiberhusk
1 krm salt
1 tsk bakpulver
2 dl ost, valfri men gärna någon med smak.

Dekorera kan du göra med precis vad du vill, låt fantasin flöda.






Ha i äggen i en bunke och rör ut dom lite.
Blanda sedan i vatten,pofiber,fiberhusk, bakpulver och salt. Rör ut ordentligt degen ska kännas som en mördeg och om den skulle kännas för torr så ta i extra vatten och givetivs om den är för kladdig så har ni i extra pofiber.
Låt den stå och svälla lite i ca 20 min.
Sedan har ni i osten och rör runt ordentligt.
Gör bullarna i den storlek du vill, jag gjorde 8 och de blev väldigt små så kommer göra 4 hädan efter.
In i ugnen på 200 grader i ca 20 min eller tills de fått fin färg.
Bre på grymt mycket smör och ta på gott pålägg eller så gör du som mig och kör på med jordnötssmör.
Ha hur många som bantar får vräka i sig det?
I hela satsen är där ca 4 g kolhydrater, jag har räknat på ett ungefär beror ju lite på vilken ost du använder.

Ja men va väntar ni på? Ut och baka för tusan, ska prova att göra vitlöksbröd av dessa som jag kan ha på kräftskivan, ja de gäller att planera i tid för att hitta de bästa.

Nu ska jag göra mig i ordning för dagen.

Kram

Kommentarer
Postat av: Niilla

De är väl helt okej men blir ganska sunkiga dagen efter sen gillar ja ju inte fiberhusk annars är de helt okej helt nygräddade helst :P

2011-06-27 @ 19:45:59
URL: http://niillis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0