Fetaost biffar.

Jag gjorde en sats biffar i helgen att ta med till jobbet, super enkelt att ta med och bara ha någon god fet sås till ju.
Detta är bland det godaste och enklaste biffar jag någonsin smakat/gjort.
Börja med att smula ½-1 paket fetaost i en bunke, häll i ca 1 dl olja alt. 2 ägg.
Häll i vilka kryddor du vill, jag pressar i vitlök,svartpeppar,paprikapulver och lite salt.
Sedan i med färsen går bra med vilken färs som helst.
Sedan formar du biffarna och steker dom, har du olja i biffarna krävs inget stek fett men kör du med ägg i så stek i mycket smör=)


När jag i lördags stod och velade mellan vilken sås jag skulle köpa så såg jag Lallerstedt Aioli/lime, var lite tveksam till om det skulle bli gott med biffarna men chansade och om det var gott??
Total smaksensation.
Kan tänka mig hur god det kommer vara att ha till lax *mums*
Dessutom väldigt Lchf vänlig med 80% fett per 100gram och knappt 1,5gram kolhydrater.




Om jag orkar så brukar jag göra biffar av 1 kg färs och frysa in, perfekt att ha som "snabbmat" och oftast är det detta receptet jag gör, ibland har jag i finhackade svarta oliver också och då gillar jag inte ens oliver men i biffarna blir det mums.

Så se så ut i köket med er nu och överraska er käraste med god mat=)


Kram

Bilden är lånad på google

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0