Lchf gröt med smak av vad du vill.

Här ska ni få ett utmärkt tips på en gröt som kan ersätta risgrynsgröten,mannagrynsgröt och ris ala maltan om ni äter enligt Lchf.


Till en person:
2 ägg
120-150gr keso
2-3msk grädde
rejäll klick smör

Börja smälta smöret i en kastrull, koka upp grädde i smöret, vispa ner äggen och strax efter keson.
Låt koka ihop till lagom konsistens, smaksätt med t.ex vaniljpulver,kanel,kardemumma eller liknande.
Jag tog på 1 droppe sukrin.

Går bra att ta i lite hallon,blåbär eller jordgubbar också, men inte för mycket.

Njut. Den är fruktansvärt mäktig och jag står mig länge på den.

Nu ska jag fixa frukost.



Receptet fann jag på www.finest.se/lailani

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0