Lchf lussebullar.

Igår blev jag sugen på lussebullar och tänkte direkt att det var kört med de problemet. Funderade på att göra ooopsies med saffran i bara för att komma åt saffrassmaken i alla fall.
Men googlaren i mig fann ett recept som lät lovande.
Dom blev faktiskt asgoda och smakade nästan som vanliga lussebullar, hallelulja!

Här har ni receptet:

Recept för 10 st lchf- lussekatter:

4 ägg + 1 gula
3 msk erythritol ( sötrix, sötin och sukrin) och 1/4 krm stevia eller  2 tsk steviasocker (färdig blandning) Jag tog 4 droppar hermess sötning.
50 gram smält osaltat smör
1 dl grädde
1 dl kokosnötsmjöl
4 msk fiberhusk
2 tsk bakpulver
1 påse saffran 0,5 gram

1 äggvita för pensling


Gör så här:
Vispa ägg och sötning, fluffigt i gärna bortemot 5 min.
Ta i  smälta smöret, saffran och grädden, vispa samman.
Blanda de övriga torra ingredienserna väl och blanda ner dem väl i smeten.

Låt svälla i minst 5 min.

Rulla sedan 10 styck smala korvar och snurvla till dem i ändarna, så som alla lussekatter bör snurras. Pensla med lite vispad äggvita.  Grädda i 175 grader i ca 15 min.

Vill du har fruktos= russin i dina så är valet ditt, här uteslöt vi detta.

Tips: Givetvis går dessa att lägga i bullformar och muffinsplåtform och få lussebullar!

Jag tog tyvärr inga bilder men gå gärna in på denna adress för att se resultat:

http://mariannslchf.se/?p=4925

Finns en hel del andra spännande recept som jag ska prova.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0