Lchf chokladfudge.

Chokladfudge- godis

 

2 dl grädde
50 gram smör
30-40 gram choklad 77% eller högre, ju högra kakaohalt ju mindre mängd behövs
ev. lite sötning vid hög halt av kakao

 

Koka upp grädden och lägg i chokladen att smälta med, ta i smöret och låt allt smälta och koka upp under vispning.
Låt sedan det hela småkoka (EJ under lock) i ca 20-30 minuter.

Rör runt ofta (vakta den).

Den ska tjockna. Häll upp i en liten form klädd med bakplåtspapper.

Ju mindre form ju högre fudge.

Ställ sedan fudgen kallt i många timmar, gärna över natt. Skär upp i mindre munsbitar.

Vill du undkomma chokladen ta kakao och smaka av hur mycket kakaosmak du vill ha och söta.

Tips om den skär sig, prova att droppvis ta i mer grädde och vispa till rätt konsistens.

 

Jag drunknar i jobb idag så ni får hålla tillgodo med ett gudomligt smaskigt recept och vi sätter en varning för överätning på detta.

Förövrigt hoppas jag ni haft en alldeles fantastisk dag och att kvällen fortsätter lika fint.
Så fortsätter jag jobba här hemma samtidigt som jag förundras över hur vissa människor kan vara så fruktansvärt snälla, rara och goa utan att ens vara medvetna om hur mycket dom gör min dag.

Ligger dessutom inne med en grym träningsvärk idag och bara längtar efter känslan imorgon.

Hugs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0